Vlastné zameranie materskej školy
Hlavným cieľom je projekt zameraný na ortopédiu: viesť a podporovať zdravý životný štýl zameraný na ortopédiu dolných končatín v spolupráci s odborníkom a venovať sa ortopedickému programu s cieľom prevencie funkčných porúch klenby chodidla a kĺbov, svalovej nerovnováhy a jednostranného preťažovania. Napĺňanie programu uskutočňovať a zdokonaľovať v edukačných procesoch v priebehu každodenných činností a v týždenných projektových aktivitách.
V ďalšej časti zamerania je projekt regionálnej výchovy: oboznamovať s ľudovými tradíciami a ľudovou slovesnosťou vytvárať a dopĺňať základy kultúrneho povedomia, etického a estetického cítenia. Podporovať súbor ľud.tancov Predškoláčik, vytvárať podmienky pre reprezentáciu MŠ na vlastných,rôznych inštitucionálnych a mestských kultúrnych podujatiach.
Využívať okrem tradičných metód aj aktivačné metódy,metódy na rozvoj tvorivosti a metódy tvorivého riešenia.
Vlastné ciele výchovy a vzdelávania v materskej škole:
- Pripraviť dieťa tak, aby na konci svojho predškolského obdobia bolo jedinečnou a relatívne samostatnou osobnosťou, schopnou zvládať, pokiaľ možno aktívne a s osobným uspokojením, také nároky života, ktoré sú na neho bežne kladené a zároveň i tie, ktoré ho v budúcnosti nevyhnutne čakajú.
- Pripraviť prostredie a ponúknuť dieťaťu príležitosť, ako poznávať, premýšľať, chápať a porozumieť sebe i všetkému okolo seba
- Rozvíjať a podporovať samostatnosť dieťaťa, zdravé sebavedomie, klasť základy celoživotného vzdelávania všetkým deťom podľa ich možností, záujmov a potrieb, učiť ich zdravému životnému štýlu, uvedomovania si zodpovednosti za svoje chovanie a jednanie a to všetko spoločnou cestou s rodičmi.
- Vo výchovno-vzdelávacom procese uprednostňovať zmyslové vnímanie ako základ akéhokoľvek prirodzeného chovania, podporovať prirodzený pohyb v prírode s uvedomovaním si dôležitostí jej ochrany. Maximálne podporovať rozvoj komunikatívnych predností.
- Prostredníctvom bežných denných aj modelových situácií vytvárať predstavu o tom, čo je dobré a čo zlé, vytvárať podmienky, aby sa všetky deti cítili bezpečne, zažívali pocit úspechu, rešpektovať ich jedinečnosť, ich možnosti, ich individualitu, aby u nás boli deti šťastné a spokojné.
- Vytvárať podmienky vzdelávania podávaním dostatočného množstva informácií, aby v starostlivosti o nich bola spoločne s rodičmi vytvorená cesta spolupráce, vzájomnej dôvery a otvorenosti. Prostredníctvom rozvíjajúcich činností s rodičmi vytvárať prostredie k eliminácii stereotypov: usporadúvať spoločné akcie s rodičmi, vzájomne komunikovať, implementovať rodičov do predškolského vzdelávania a chodu materskej školy.